söndag 24 juni 2012

Köksgrej


Idag har jag idétorka om vad man ska skriva om. Varför inte skriva något om en av de bättre grejor jag har i köket. En grillpanna inköpt på Ikea för inte så många slantar. Passar mig som handen i handsken. Eftersom jag inte tycker om att laga mat alls och tycker ännu sämre om allt stök som blir när man gör det. Eftersom jag vill undvika att smutsa ner spisen så mycket som möjligt men ändå måste få i mig varm mat ibland så lagar jag mycket mat i ugnen eller i grillpannan. Pannan är super då inget fett behövs och därigenom  skvätter det inte på spisen. Jättebra!
Är det bara jag som vet hur varmt damm luktar?? Glömde damma av spisen en gång innan jag satte på en platta och undrade vad som luktade. Nu kan det låta som det var en dammråtta, men det var bara ca en veckas oanvänd spis med ett tunt lager damm. Och det luktade. Inte luktade de gamla hederliga spisplattorna, med om de inte användes så kunde det bli lite rost. Vilket jag också varit ute för. Detta är nog det närmaste matlagning ni får se på denna blogg. En grillpanna ......vem vet jag kanske överträffar mig själv någon gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar