torsdag 28 juni 2012

Äkta skinn från 150 kr


Varje dag står Grönsakshuset och säljer frukt och Grönt på Torget. Väldigt ofta så springer man upp på lunchen och köper härliga goda jordgubbar. Just nu så är det jordgubbar på youghurt på frukost, till keso på 9:fikat och till sist i salladen hemma. Järnet skjuter i höjden. Idag var det torgdag, vilket är sällan jag går på. Men står det ett stånd med massor, jag menar massor väskor. Äkta skinn fr 150 kr på en skylt. Luktade skinn lång väg. Hitta en svart direkt, sedan en till och en till osv. När har jag svårt att välja väska?? Aldrig. Frågade den som hade hand om det vad väskan kostade med tanke på skylten. Det var nog en missuppfattning vad från betydde. Alla äkta skinnväskor kostade 150 kr och oäkta 100 kr. Hmm...från 150 kr är något annat i min värld. Hittade till slut en väska, men ångrar att jag inte köpte minst en till. Är det torgdag varje torsdag??? Väskan är snyggare än på bilden och inte svart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar