lördag 14 juli 2012

Geocaching


Idag skulle Alvin och ge oss på att testa geocaching.Det finns en skattjakt för barn som utgår från Ljungstorps bygdegård. GPS fanns att låna på Turinstbyrån i Skövde.
Fick ett kort på Alvin när vi givit oss iväg.
Jag som inte vet var norr eller söder är och fattade GPS:en dåligt och oturligt nog så var batteriet dåligt så jag fick inget ljud. Synd för vi (jag) gick åt helt fel. Tyckte det så himla bra innan jag kom på att ansvisningarna med flaggor försvunnit. Tillbaka till bygdegården förstod jag vilket håll vi skulle åt. En fin traktorväg och efter en bit så stod det i GPS:en att här skulle en cach ligga. Alvin hitta en blå platspåse bakom en stolpe. Jag bad honom vara försiktig då det kan vara en bajspåse men den visade sig innehålla en burk och inte hundbajs. För vem lägger hundbajs i en påse och slänger i skogen. Efter att ha löst ledtråden så gav vi oss iväg mot nästa chach. Vi kom till en korsning och där förstod jag inte vilket håll vi skulle gå. Alvin tröttnade på mormor som inte hitta så vi vände och gick hem. Hade GPS:en fungerat som jag tror den ska så hade den hela tiden talat om för mig vart vi skulle gå. Helt i onödan blev det inte för Alvin fånga grodor på skogsvägen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar