tisdag 2 oktober 2012

Apoteksbesök

Idag var jag på ett besök på stans nyöppnade apotek. Kom in i en lokal där man glömt bort att man ska kunna röra sig mellan hyllorna om man är fler än två i gången. Efter ett tag så hittade jag grejen där man tar sitt nummer. Den var lite gömd om man säger så. Två nummer före mig så det går nog fort trodde jag. Tre stolar att sitta och vänta i varav den ena var upptagen av varor. När man satt i stolen så hade man ryggen mot vilket nummer som var aktuellt. Reste mig och fick stå mellan några hyllor där jag fick flytta mig för andra som kanske ville ha något i den hyllan. Står där och hänger då jag blir trött och kikar lite på varorna på hyllan som hade en snygga förpackning. Glidmedel....Flytta över mig till vitaminerna istället. Det var bara att väga över på vänster ben så hängde jag på hyllan mittemot. Damerna (eller sengångarna) som expedierade vet jag inte var de hittat . Efter ca 30-35 minuter var det min tur. Och det jag skulle ha fanns inte, så det får vi beställa, säger damen. Nej tack behövs inte säger jag och går igenom kyrkparken till ett annat apotek. en person före mig. Efter 5 minuter var jag ute igen med en liten påse med det jag skulle ha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar