söndag 2 september 2012

Loppis i Övertorp

Idag har jag varit på Loppis i Övertorp. Något år sedan jag var där och det var verkligen en överraskning när jag kom dit. Massor och jag menar massor med grejor. Här kan man fynda Rörstrand, Uppsala Ekeby, Arabia osv. Mycket 60-70-tal bl.a många av de sköna plastburkarna som kom på 70-talet i brun, orange och grön dekor. Glas och snygga gamla trälådor. Vem kommer ihåg drickabackar när de var i trä. Just nu så går jag och funderar på ett staffli som jag tänkte ha att ställa en tavla eller något i ett hörn av rummet. Plus plastburkarna som jag tänkte uppdatera skafferiet med. Ut med Ikea och in med dessa. Typiskt så var jag på en annan loppis först och hade lite dåligt med kontanter. Jag hade spenderat mina pengar mao. Men jag bor nära och ska dit i veckan. annars har hon bara öppet på söndagar.
Eftersom jag har strul med att göra inlägg så kommer fotot efter texten.

Detta är bara två hyllor. Det finns mycket, mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar